\

افساوب - تحقیقات بازار آنلاین

تحقیقات بازاریابی عبارت است از فعالیت‌هایی که ارتباط لازم را بین مصرف‌کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار می‌کند.

تحقیقات بازار آنلاین

شاید شما در حال حاضر تحقیقات بازار آنلاین را انجام بدهید و تا حدودی با تعریف و ابزارهای این کار آشنایی داشته باشید. برخی از ابزار‌های تحقیقات بازار آنلاین همواره در دسترس بوده و بسیاری از افراد برای تحقیقات بازار آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ابزارهایی مانند جستجوهای اینترنتی، پرسشنامه‌های آنلاین، فرم‌های بازخورد مشتری و… که به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای شما در خصوص مشتریان و چشم‌انداز کسب و کارتان کمک بسزایی می‌کنند. در این مقاله به تکنیک‌ها و ابزارهای تحقیقات بازار آنلاین می‌پردازیم.

برای تحقیقات بازار آنلاین روش‌های زیادی هم بصورت آنلاین و هم آفلاین وجود دارد که توسط بسیاری از ‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محققان برای تحقیقات بازار آنلاین از پرسشنامه‌هایی استفاده می‌کنند که بصورت فزاینده‌ای در اینترنت قرار می‌گیرد. در این تحقیقات، محقق ایده و یا تفکری را به جامعه می‌دهد، از یک سؤال شروع می‌کند، با استفاده از عکس و فیلم نظر می‌خواهد و… تا به جمع‌بندی مورد نظر خود نائل شود. سپس به ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده می‌پردازد.

روش‌های تحقیقات بازار آنلاین مانند تحقیقات حضوری در بازار، تحقیقات بازار آنلاین نیز باید بصورت اولیه و ثانویه انجام شود. در تحقیقات بازار آنلاین اولیه باید میزان درخواست مورد بررسی قرار بگیرد و در تحقیقات بازار آنلاین ثانویه باید بر روی نکاتی هم‌چون نظرسنجی‌های آنلاین، مشاهدات آنلاین، گروه‌های متمرکز آنلاین و پنل آنلاین تمرکز نمود.

نظرسنجی آنلاین
این نظرسنجی توسط اینترنت انجام می‌شود. باید به نحوی این نظرسنجی ارائه شود که خود مرورگرهای محلی اقدام به پردازش اطلاعات بکنند. نظرسنجی‌های آنلاین مزایای زیادی دارند. از جمله امکان خطای فیلترینگ کم، کنترل برنامه و دسترسی راحت به گروه هدف می‌باشد.

مشاهدات آنلاین
از طریق مشاهدات آنلاین محققین می‌توانند بازار عمده، واکنش سایر ‌ها و سازمان‌ها و مشتریان را نسبت به محصول و خدمات مورد ارائه بررسی نمایند.

گروه‌های متمرکز آنلاین
زیر مجموعه‌ای از روش‌های تحقیق بازار آنلاین می‌باشند. این گرو‌ه‌ها بین 8 تا 10 را مورد بررسی قرار می‌دهند و توسط یک نفر سرپرستی می‌شوند. این گروه‌ها سؤالات از پیش تعیین شده‌ای را برای دریافت نظرات مورد انتظار به کار می‌برند.

پنل آنلاین
گروهی از کاربران هستند که فعالیت‌های را در مطالعات آنلاین تأیید می‌کنند. انعطاف‌پذیری در پنل‌های آنلاین بسیار بالاست و هزینه‌ی زیادی هم برای به همراه ندارد.

تکنیک استفاده از تحقیقات بازار آنلاین در سال‌های اخیر رواج زیادی پیدا کرده و با توجه به اینکه رسیدن به جواب برای ‌ها بسیار راحت‌تر و هزینه‌های کمتری دارد، این روش خیلی زود مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد با تعریف استاندارد‌های مشخص در این زمینه ‌ها می‌توانند از مزایا و محاسن بیشتری از این روش استفاده نمایند.

ادامه مطلببستن

به مشاوره نیاز دارید؟

خدمات ما در حوزه فناوری اطلاعات به صورت هدفمند، اختصاصی و بر مبنای نیاز شما راهکارهایی را ارائه می کند که شاید قبلا به ذهن شما نرسیده و یا اهمیت آن برای شما روشن نشده باشد.

سفارش 😍

به خانواده افساوب بپیوندید